EGZAMIN TEORETYCZNY CO ROK DLA KAŻDEGO KIEROWCY? 0
EGZAMIN TEORETYCZNY CO ROK DLA KAŻDEGO KIEROWCY?

Egzaminator z WORDu w Lublinie, który zasiada w zespole doradczym przy ministrze infrastruktury, pan Dariusz Chyćko prognozuje duże zmiany w systemie szkoleń kandydatów na kierowców.

Sugeruje on w wywiadzie przeprowadzonym przez TOKFM, że branżę szkoleniową trawi patologia. Od wielu lat pomijany jest najważniejszy człon czyli sam kursant. W projektach zmian nacisk będzie kładziony na zwiększenie świadomości i uczestnictwa osób szkolonych w całym procesie zdobywania uprawnień. Nastąpi rezygnacja z realizowania "zadań egzaminacyjnych" a położony zostanie nacisk na kształcenie umiejętności oraz pośrednio na zmniejszenie liczby wypadków i ofiar na drogach.

Najwięcej kontrowersji wzbudza jednak propozycja zdawania państwowego egzaminu teoretycznego corocznie przez każdego kierowcę, co tłumaczy bardzo często zmieniającymi się przepisami ruchu drogowego i brakiem czasu kierowców na ich śledzenie na bieżąco - co powoduje zagrożenie życia ich i innych uczestników ruchu. Wykłady teoretyczne również mają wrócić do realizowania przez szkoły jazdy w salach wykładowych a e-learning miałby być całkowicie wygaszony.

W praktycznej części szkolenia natomiast uwagi ma do sztuczności systemu szkolenia. Uważa, że podczas podstawowego kursu osoba szkolona nie wyrobi w sobie odpowiednich nawyków aby być przygotowanym na wszelkie nieoczekiwane zdarzenia na drodze, więc w projekcie ustawy uwzględniono uczestniczenie w jazdach w ruchu drogowym z opiekunem - już po odbyciu szkolenia podstawowego. Ma to zwiększyć kompetencje kandydata na kierowcę.

Uczestnictwo instruktora na każdym egzaminie państwowym tłumaczy faktem, iż OSK, które przykładają się do swojej misji i uczą uczciwie, nie będą się miały czego obawiać a wręcz ten pomysł będzie dla nich testem na dobrą organizację pracy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl